Přehled ovládacích prvků

screen-overview.jpg

Pohyb kamery

  • W, S, A, D - dopředný a boční pohyb kamery
  • Q, Z - pohyb kamery nahoru a dolů
  • Pravé tlačítko myši - rozhlížení
  • Kolečko myši - přiblížení a oddálení
  • Prostřední tlačítko myši - posun kolmo vůči směru pohledu kamery

Interakce a výběr

  • Pomocí levého tlačítka myši lze klikat na objekty ve scéně a vybírat je.
  • Držením levého tlačítka myši a tažením lze označit více objektů.
  • Pokud je objekt vybraný, jeho vlastnosti se objeví v levém postranním panelu.
  • Výběr lze zrušit kliknutím do prázdna ve scéně, nikoliv stiskuntím klávesy ESC.

Pohybování s objekty

S vybraným objektem lze hýbat pomocí držení levého tlačítka myši na objektu a tažením.

object.jpg Objekt herní logiky může být ve scéně vyobrazen jako ikona či jako 3D objekt. Styl zobrazení se mění stiskem klávesy 0 (nula).

Hlavní lišta Editoru

Veškeré nástroje pro práci se scénou jsou přístupné z hlavní lišty. Pokud necháte kurzor myši vznášet nad tlačítkem, objeví se krátký popis tlačítka.

hlavni-nastrojova-lista-editoru.webp

Všeobecné funkce

Obsahují nápovědu, nastavení aplikace, rychlé uložení a nástroje pro vrácení a znovu provádění akcí, včetně historie.

Omezení pohybu

Umožnuje zapnout pohyb objektů v souřadnicovém systému či jejich přiléhání.

Filtry

Umožňují nastavit viditelnost různých prvků ve scéně.

Nástroje pro interakci se scénou

  • Tato modrá tlačítka mění transformační mód vybraného objektu: Výběr objektů, přesun objektu či jeho rotace. Mody se dají přepínat také mezerníkem.
  • Některé objekty lze také zvětšovat či zmenšovat za použití módu škálování.
  • 3D výběr umožňuje výběr objektů za pomoci kvádru.
  • Tlačítko "VYBRAT" umožňuje vytvořit kopii objektu již přítomného ve scéně.
  • Tlačítko "ENERGIE" umožňuje nastavovat elektrické spojení mezi určitými objekty.

Nástrojová lišta

Obsahuje kolekce objektů, logik a nástrojů práce s terénem.

Tlačítko TEST

  • Tlačítko "TEST" umožňuje spustit právě editovanou scénu.
  • I nově vytvořená, skoro prázdná scéna obsahuje alespoň základní logiku umístění hráčovi postavy, což je podmínkou pro spuštění testu.

Hlavní nástrojová lišta

nastrojova-lista-c.jpg

Nástroje pro práci se scénou lze rozdělit do 4 hlavních kategorií:

Nástroje terénu

Editace terénu a vody

Nástroje entit

  • Přidávání entit (objektů)
  • Přidávání jednotek (postavy a zvířata)

Nástroje skriptování

Přidávání objektů herní logiky

Ostatní

Za zmínku stojí zejména Nastavení živého skriptování, které podrobněji popisujeme v následujícím segmentu.

Skriptovací plátno

skript-sub.jpg

Vyberte objekt, u kterého si přejete přidat / upravit skript a stiskněte tlačítko "PŘIDAT / UPRAVIT SKRIPT".

script-screen-over-b.webp

Interakce a výběr

  • Ovládání veškerých prvků skriptovacího okna se provádí levým tlačítkem myši.
  • Zvolením kategorie instrukcí z nabídky na levé straně obrazovky se zobrazí paleta instrukcí dané kategorie.
  • Kliknutím na některé dílky instrukcí přítomných na plátně se dá zobrazit okénko pokročilých voleb.

Pohybování s dílky instrukcí

  • S dílky instrukcí lze hýbat pomocí držení levého tlačítka myši na dílku a tažením. Puštění tlačítka dílek položí.
  • Dílky se dají přetahovat z palety instrukcí na skriptovací plátno.
  • Instrukce do sebe lze zapojovat jako u skládačky puzzle.
  • Vybraný dílek se dá smazat klávesou Delete.

Posouvání náhledu

  • Držením pravého či středového tlačítka myši a tažením na plátně lze posouvat náhled skriptovacího plátna.
  • Stejným způsobem lze posouvat náhled palety instrukcí.
  • Kolečkem myši lze přibližovat a oddalovat náhled.

Přihlaste se k odběru novinek

Chcete vědět o nových metodikách, slevových akcích a novinkách v aplikaci? Zadejte svůj e-mail, klikněte na tlačítko a buďte v obraze.

Ylands EDU bylo vytvořeno největším herním studiem v České Republice

© 2024 BOHEMIA INTERACTIVE a.s. YLANDS® a BOHEMIA INTERACTIVE® jsou registrované ochranné známky BOHEMIA INTERACTIVE a.s. Všechna práva vyhrazena.